Szakembereink

Király Hajnal

Irodalomterapeutaként már a kezdetektől, a Létra Projekt 2019-es, a Lélek Lépő Alapítvány keretében történt indulásától tagja vagyok az önkéntes segítő szakemberek csoportjának. Egyéni segítő beszélgetéseket és csoportokat tartok irodalomterápiás módszerrel, a szorongással való megküzdést segítő, Sóderparti gyermek- és felnőtt csoportok vezetője vagyok. Vallom, hogy a gyerekeknek a szüleikkel együtt, őket is támogatva tudunk leginkább segíteni. Felismerésem, hogy a pszichodráma elemei hatékonyan kapcsolhatóak az irodalomterápiás folyamathoz, jelenleg ezen a területen képződöm.


Makra Kornélia (Nelli)

Mentálhigienés szakemberként a Létra Projekt keretében segítem a hozzám fordulókat, akik valahol elakadtak életútjukon. Hiszem és tapasztalom, hogy a szeretetteli, értő figyelem megnyitja a lélek kapuit a segítő beszélgetések során. Célom, hogy a beszélgetéseink közben megfogalmazott érzések és gondolatok AHA-élményt hozzanak, ezzel segítve az elakadásból való továbblépést. A segítő beszélgetés módszerén kívül gyakran használok kártyákat, meséket, monodráma technikákat. Az egyéni beszélgetéseken kívül szívesen segítek kapcsolati konfliktusok feloldásában is. Szívügyem a szülő-kamasz mediáció, hiszen három "nagy gyerek" anyukájaként tudom, hogy a kamaszkor mindenkinek nehéz időszak, de különösen fontos, hogy a családtagok ekkor is szót tudjanak érteni egymással. 

A Létra Projektben koordinátorként is részt veszek, így a kapcsolatfelvételkor először velem találkozhatnak.

Mottóm: "Azokból a kövekből, amelyek utunkba gördülnek, egy kis ügyességgel lépcsőt építhetünk" Széchenyi István

Mihók Barbara

A Létra Projekt a kezdetektől a szívügyem. Mélyen hiszek a társadalmi szolidaritás gyógyító erejében, s abban, hogy a lelki egészségvédelem egy közösségi feladat. A Létrában segítő szakemberként kollégáimmal azért dolgozunk, hogy a mentálhigiénés ellátás minél több család, szülő, fiatal és gyerek számára elérhető legyen Szegeden.

Mentálhigiénés szakemberként egyéni segítő beszélgetéseket kínálok. Munkám során a segítő beszélgetés rogers-i elemei mellett coaching eszközökkel, OH kártyával illetve test-fókuszú módszerekkel is dolgozom. Nagyon lényeges számomra a természet és az állatok gyógyító ereje is, így igény esetén ökoterápiás (természetben végzett) illetve HAHET ló-asszisztált mentálhigiénés foglalkozásokat is kínálok a Létra keretein belül.

Kapcsolatokon keresztül sérülünk, és kapcsolatokon keresztül gyógyulunk. Arra törekszem, hogy a Létrában a hozzánk fordulók megtapasztalják a segítő kapcsolatok támogató, gazdagító élményét, és ennek az élménynek a megerősítő tapasztalatával induljanak tovább.

Jagodics-Varga Leila

A Létra Projekthez a formálódás, a projektet meghatározó keretek és alapok kidolgozása óta kötődöm. Pszichológusként és családterápiában képződőként kapcsolódom a projekt célkitűzéseihez. A munkámban az egyénre és a családtagokra való odafigyelés, az egyediség, a mindenkiben fellelhető értékek és előre vivő belső források szemlélete érvényesül. Emellett a rendszerben való gondolkodás, az egyéni és transzgenerációs életesemények, történetek, veszteségek és sikeres megküzdések feltárása jellemzi a terápiás folyamatokat.

A Létra számomra lehetőség. Lehetőség fejlődni, tanulni, összekapcsolódni, megértésre lelni. A terápiák során különleges és egyedi embereket, családokat ismerhetek meg, akikkel sokszor sikerül megélni azt, hogy valami értékes dolog történik.

Márton Gábor

Visszatekintve azt látom, hogy tanulmányaim az emberek köré szerveződtek. A munkáim során az oktatási esélyegyenlőség területén dolgoztam, dolgozom elsősorban hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű gyerekekkel, szegénységben élő csoportokkal foglalkozva. A Létra Alapítványhoz mentálhigiénés végzettségem megszerzése után csatlakoztam, ahol mentálhigiénés szakemberként segítő beszélgetéseken keresztül igyekszem jelen lenni a hozzám fordulók mellett és megérteni őket, valamint azt a helyzetet, amelyben éppen vannak. Emellett képzésben lévő családterapeutaként családterápiát tartunk rendszeres szupervízió mellett.

Vargáné Bögi Veronika

A Létra szolgálathoz az induláskor csatlakoztam, mentálhigiénés szakemberként és családterápiában képződőként. Férjemmel négy gyermeket nevelünk. Számomra életem minden területén fontos a személyes kapcsolódás, a személyes figyelem. Egyéni segítő beszélgetésekben, mediálásban, pár és családterápiában igyekszem legteljesebb figyelmemmel és tudásommal kísérni a segítséget kérőket életük nehézségei, krízisei, változásai idején, hogy megtalálják erőforrásaikat. Fontos lehetőségnek tartom, a rendszerszemléletű gondolkodást.

A segítő kapcsolatban lehetőséget kapunk a találkozásra, önmagunkkal, egymással és az erőforrásainkkal. A Létra számomra a találkozások helye.

Keszeli Ilona

"Nem tudok valóban kapcsolatot teremteni a másikkal, ha az, aki beszél, nem kerül közel önmagához."(Mustó Péter SJ) Én ezért aztán leginkább azon igyekszem, hogy az, akivel/ akikkel beszélek, ezt a közelséget megélhessék a saját érzéseikkel, gondolataikkal és velem. Szerintem ez az egyszerűség művészete. Mentálhigiénésként "segítő beszélgetésnek" nevezem ezt a fajta kapcsolódást. Ki segít kinek? Hatunk egymásra, alakulunk általa kölcsönösen, azt vallom. De nem egyforma mértékben és irányban. A szívem másik csücske az érzelmi biztonság. Megélni is vágyom természetesen, de szívesen bábáskodom a születésekor: egyénekkel, párokkal, családokkal. És ezt igazából nem lehet kívülről. Olyankor én is megmerítkezem a mások életében - amennyire beengednek, és amennyire be tudom engedni magam. Meggyőződésem, hogy az így életre hívott kötődésből fakad a változás, biztonságból a kaland. Nem az ész elhatározásaiból, hanem a megdolgozott vágyakból. Párok és családok lelkigondozásában a spiritualitással igyekszem sózni, az élet rendjével fűszerezni; nem vesztve szem elől, hogy akikért a leginkább felelős vagyok, az a férjem és négy gyermekünk.

Rónai-Kurityák Csenge

Pszichológus

Jelenleg önkéntesként nem aktív, szülői feladatai okán.

 

Mindig is fontosnak tartottam, a társadalmi felelősségvállalás részeként az önkéntes tevékenységekbe való becsatlakozást. Úgy érzem, hogy a Létrához csatlakozva olyan szakembereket ismerhettem meg, és dolgozhatok velük együtt, akik nagy hatással vannak rám mind emberileg, mind pedig szakmai szempontból.

Pszichológusként veszek részt a Létra Projekt munkájában. Emellett gyógypedagógusi végzettséggel is rendelkezem, ami jelentősen szélesíti a látókörömet és eszköztáramat.
Munkámban főként a segítő beszélgetés módszerét alkalmazom, valamint Autogén tréning terapeutaként relaxációs technikákat és különböző segítő kártyákat használok.

Fontos célom a hozzám forduló személyek erőforrásainak kiaknázása, hogy kompetensebb szülőknek és az életben magabiztosabban mozgó gyermekeknek/serdülőknek érezhessék magukat.

Borka-Csizmazia Kincső

Pedagógus, irodalomterapeuta, négy gyermek édesanyja vagyok. A fejlődés, tanulás, közösségi kapcsolódás mindig fontos volt az életemben, a Létra Projektben az önkéntes munkát 2021-ben kezdtem. Kiskamaszoknak és szüleiknek vezetünk irodalomterápiás önismereti csoportokat koterapeuta társammal, ahol a biblioterápia sokrétű módszerével támogatjuk a hozzánk fordulókat. A Létra Projekt koordinációs feladataiban is részt vállalok.

Az a tapasztalatom, hogy napjainkban egyre kevésbé sikerül kapcsolódni önmagunkhoz, figyelni saját testünk jelzéseire. Pedig ha kellő figyelmet szentelünk nekik, hatékony útjelzők lehetnek önismereti utunkon. Nem kell semmit erősebben akarni, vagy más emberré válni, ám mindig van lehetőség az adott problémára más szemszögből ránézni. Szophoklesz szavaival szólva: "Az vagyok, aki vagyok, úgysem lehetek más. Miért féljek hát felfedezni, ki vagyok."


Varga-Noé Veronika

Főállásban óvodapedagógusként dolgozom, emellett Mentálhigiénés – közösség és kapcsolatépítő mesterképzésben végeztem Szegeden.

Mentálhigiénés szakemberként elsősorban egyéni segítő beszélgetésre, nevelési tanácsadásra, vagy kiscsoportos tevekénységekre várom a hozzám fordulókat, kicsiket, nagyokat, nemtől korosztálytól függetlenül.

Szakdolgozatomat  az édesanyák mentális egészsége témájában írtam. Mindig is fontos volt számomra ez a téma, már gyermekem születése előtt is.

Jelenleg már "gyakorló" édesanyaként igyekszem segíteni a hozzám forduló anyákat, akár online formában, akár személyesen.

Óvodai munkám során is sok család életébe nyerek betekintést, így itt is alkalmazni tudom a mentálhigiénés tudásom, tapasztalataimat.

Nyitott, pozitív életszemlélet jellemez, nagyon fontos számomra a humor, ezért igyekszem biztonságot nyújtó, kellemes légkört kialakítani munkám során. Továbbá nagyon fontos számomra a zene, a színház, a művészetek, így gyakran használok művészeti alkotásokat, tevekénységeket a munkám során feszültségoldásra, kreatív kiteljesedésre, érzéseink ábrázolására.

Hiszek abban, hogy - a holisztikus egészség jegyében is - segítő szakemberhez nem csak akkor kell fordulni, ha baj van, vagy nehéz helyzetben vagyunk, hanem sokat tud segíteni egy külső segítő erőforrásaink felismerésében és rendszerezésében, önismeretünk elmélyítésében. Továbbá érzéseink, érzelmeink tisztázásában is. Ezt saját magamon is tapasztaltam mentálhigiénés csoportban és egyéni - személyes -mentálhigiénés tanácsadáson.

Szeretettel várlak, ha:

- elakadtál valamiben és jól jönne egy külső ember rálátása az adott szituációra.

- szükséged lenne segítségre egy krízishelyzettel, problémával való megküzdésben.

- szeretnél fejlődni az önismeretedben, erőforrásaid gyarapításában.

- vagy csak szeretnél ventillálni kicsit, egy jót beszélgetni valakivel akármiről és bármiről.

Forrai Regina

A Szegedi Tudományegyetemen végeztem Mentálhigiénés közösség- és kapcsolatépítés mesterszakon.

Évek óta foglalkozom önismerettel, járok pszichodráma csoportba, amely nem csak a magánéletemben történő jelenségek megértésében segít, hanem szakmailag is rendkívül hasznos.

Mivel fordulhattok hozzám:

- egyéni mentálhigiénés konzultáció (stresszkezelés, kapcsolati -, életvezetési elakadások, személyes fejlődés) → megoldásfókuszú segítő beszélgetések, melyben nagy hangsúlyt fektetek az érzelmeink felismerésére, szabályozására.

- sajátélményű közösség-és kapcsolatépítő csoport vezetése → önismereti, érzelemkifejezési- és kapcsolat fókuszú gyakorlatorientált csoportozás, amelyben a résztvevők saját témájukkal foglalkoznak. 

Szemléletmódom:

Saját empirikus önismereti megtapasztalásaim segítenek az empátiában és az előítéletmentességben.

A történetek mögötti komplex jelentéstartalmakat, összefüggéseket figyelem.

"Ha a helyedben lennék…" Mindig szem előtt tartom, hogy nem vagyok a kliens helyében, viszont abban segítek, hogy maga találja meg a megfelelő utat az élethelyzetben. Természetesen vannak kivételek, amikor szükséges az iránymutatás.

Simonyi Tünde Tifordiána

Pszichológusként, kutatóként és képzésben lévő pár- és családterapeutaként rendszerszemléletben dolgozom – az egyéni nehézségeket kapcsolati, családi és társas dinamika, valamint a környezeti hatások összefüggésében vizsgálom. Hiszem, hogy a problémák ritkán értelmezhetők csupán egyéni szinten – gyakran visszatérő mintázatok, kapcsolati kölcsönhatások, múltbeli tapasztalatok és aktuális élethelyzetek együttese áll mögöttük. A hozzám fordulókat abban támogatom, hogy jobban megértsék egymást, saját működésüket és kapcsolati rendszerüket – így dolgozunk együtt a változás felé.

A módszerből adódóan a közös munkát két terapeuta kíséri – én és egy kolléga –, így több nézőpontból, komplexebben tudjuk támogatni a folyamatot.

Ha...

• elakadtak közös életükben,

• ismétlődő helyzetekkel, visszatérő konfliktusokkal küzdenek,

• szeretnék jobban érteni egymást, gyermekeiket, vagy önmaguk működését,

…lehet, hogy itt az ideje elindulni egy közös önismereti úton.

Borsos Kamilla

Jelenleg pszichológia mesterszakos hallgató vagyok, klinikai- és egészségpszichológia specializáción. Különösen érdekel a boldogság és a pszichológiai jóllét kérdésköre, a természethez fűződő kapcsolatunk, valamint a pszichiátriai betegségek kialakulásának folyamata. Körülbelül öt hónapja csatlakoztam önkéntesként a Létra projekthez, mert szerettem volna egy értékes ügy mellé állni, segíteni a nehéz helyzetben lévő embereken, és egy támogató közösség tagjaként tapasztalatot szerezni, valamint személyesen is fejlődni.

Hiszek abban, hogy az elfogadó légkör, az őszinte odafigyelés és az együttérzés valódi gyógyító erővel bír, és szeretnék a munkámmal hozzájárulni ahhoz, hogy a világ egy kicsit jobb és élhetőbb hely legyen.

Gyermán Vivien

Mentálhigiénés szakemberként és védőnőként több mint kilenc éve támogatom az embereket testi és lelki egyensúlyuk megtalálásában. Pályám során számos élethelyzetben kísérhettem családokat és egyéneket, ami úgy érzem mélyen formálta empátiámat és segítői szemléletemet.Munkámat Carl Rogers személyközpontú megközelítése vezérli, amely az empátiára, a feltétel nélküli elfogadásra és a hitelességre épül. Hiszem, hogy minden ember képes megtalálni a saját válaszait – én abban segítem a klienseimet, hogy ezt biztonságos, támogató légkörben tehessék meg.
Célom, hogy elérhetővé tegyem a testi-lelki egyensúly megőrzéséhez szükséges eszközöket, és kísérjem azokat, akik elindulnak az önismeret és a belső fejlődés útján.

Hites-Lukács Vanda

Pszichológus.

Végzett tevékenységek: 

pszichológiai segítségnyújtás, nevelési tanácsadás.


Jelenleg önkéntesként nem aktív, szülői feladatai okán.

Jakabffy Boróka Kinga

"Minden megérint. Úgy látszik sosem nő be a szívem lágya" – Fodor Ákos. Amikor először találkoztam ezzel az idézettel értettem meg, hogy miért is vonzott mindig a segítő szakma és az önkéntes munka. Mindig is nagyon érzékeny voltam mások fájdalmára és mindig igyekeztem segíteni enyhíteni/megszüntetni azt.

Lassan két éve csatlakoztam a Létrához, először még csak egyetemi hallgatóként vettem részt különböző projektekben és tanultam a többiektől, most viszont már mint pszichológus vagyok jelen. Fejlődés és klinikai gyermekpszichológus szakirányon végeztem a Szegedi Tudományegyetemen, emellett gyerekvédelmi otthonban szereztem és iskolapszichológusként szerzek hasznos tapasztalatokat. Ennek okán főképp gyerekekkel, serdülőkkel foglalkozom, de szívesen tartok szülőkonzultációt és nevelési tanácsadást is ha szükséges.

Főként személyközpontú szemlélettel rendelkezem, amibe az egzisztenciális pszichológia elemei is vegyülnek. A gyermek elsődleges szocializációs közege a család, ezért a rendszerszemlélet is nagyon fontos számomra. Hiszem, hogy a kiépített kapcsolaton keresztül lehet leginkább segíteni és gyógyítani, ezért arra törekszem, hogy biztonságos és nyugodt közeget biztosítsak ahol az "itt és most"-on, a megélt érzéseken és az elfogadáson van a hangsúly.

Klemm Kata

pszichológus

2024-ben csatlakoztam a Létrához, melynek célkitűzéseit rendkívül hasznosnak és hiánypótlónak találom a mentálhigiénés segítő szakmák társadalmi feladatait tekintve. Szakmai célomnak érzem, hogy a pszichológiai tanácsadás ne egy kiváltság legyen, hanem egy szociális helyzettől függetlenül mindenki számára elérhető segítség és szolgáltatás. 

A munkám főleg gyermekek és serdülőkorúak közé szerveződik, így a tanácsadási folyamatban az ezekben az életkorokban jellemző kihívások áthidalásában, az önismeret és érzelmi működés fejlesztésében, illetve a felmerülő krízisekkel való megküzdésben igyekszem segíteni a hozzám fordulókat. Mindezek mellett a munkám fontos részének tekintem a szülők és gondviselők támogatását, illetve a szülő-gyerek kommunikáció gördülékenységének elősegítését. Képzésben lévő gyermekpszichodramatistaként a segítő beszélgetés mellett a korosztályhoz illeszkedve fontos eszközömnek tartom a játékot és az alkotást, mivel ezekben a szituációkban azok a személyek is könnyebben ki tudják fejezni magukat, akiknek nehezére esik szavakba önteni a gondolataikat.
Elsősorban 4. osztályos kortól fogadok gyermekeket, illetve serdülőket, de fiatal felnőttekkel is szívesen vállalok tanácsadást. 

Kószó Albina

Irodalomterapeutaként csatlakoztam a Létra Projekthez 2025 őszén, hogy irodalomterápiás módszerrel, egyéni beszélgetések formájában támogassak felnőtteket.

Célom, hogy a hozzám fordulók a közös munka során közelebb kerüljenek önmagukhoz, felismerjék belső erőforrásaikat, és inspirációt találjanak a változáshoz, fejlődéshez.

Számomra az irodalomterápia nem csupán egy szakma, hanem egy olyan eszköz, amely saját önismereti utamon is segített: megtanított figyelni, érteni és kapcsolódni – önmagamhoz és másokhoz egyaránt. A szövegek és a módszer segíthetnek új nézőpontokat felfedezni, megérteni belső működésünket, és rátalálni arra a hangra, amely valóban a miénk.

"Annyi történet van,
ahányan elmondják
– és mind érvényes."
(Fodor Ákos)

Ezt a szemléletet viszem magammal a foglalkozásokra is: hiszem, hogy minden történet értékes, és mindenkié érvényes. A beszélgetések során teret adok annak, hogy a résztvevők jobban megértsék saját történeteiket, felismerjék mintáikat, és újraértelmezzék önmagukat – ezzel erősítve önbizalmukat, önértékelésüket és belső egyensúlyukat.

Kalmár Emese

családállítás vezető és mentálhigiénés tanácsadó 

Mindig is érdekelt, mi rejlik maga az ember mögött – kicsoda ő valójában, honnan jött és mi az ő története. Ez a kíváncsiság vezetett a mentálhigiéné felé, ahol lehetőségem nyílt mélyebben megérteni az emberi lélek működését. Mentálhigiénés tanulmányaim során megtapasztaltam, hogy a legtöbb elakadás gyökere a kapcsolatainkban, a családi történeteinkben rejlik. A családállítás lehetőséget ad arra, hogy ezekre a láthatatlan mintákra rálássunk.

A lelki fejlődés nem cél, hanem egy életen át tartó művészet – az élet művészete.

Munkám során a családállítás és a mentálhigiéné eszközeivel kísérem azokat, akik szeretnének közelebb kerülni önmagukhoz, megérteni családi mintáikat, és megtalálni a belső egyensúlyt életükben.

Ráczné Komlósi Virág

óvodapedagógus, egészségfejlesztő mentálhigiénikus

A Létra szakmai csapatához nagy örömmel csatlakoztam, mert nagyon fontos számomra a teamben való munka, az együtt gondolkodás, a tudásátadás, együttműködés. Holisztikus szemléletű szakember vagyok, e szellemben segítek a családoknak, pároknak. A Létrában mentál-higiénés szakemberként dolgozom, és fogadom a hozzám fordulókat. A holisztikus szemlélet mellett fontosnak tarom a rendszerben való gondolkodást, és a neuroaffirmatív szemléletet is.

A hozzám fordulóknak, az alábbiakban tudok segítséget nyújtani.

Nevelési és Módszertani tanácsadás

dackorszak nehézségei, testvérféltékenység, agresszió, szorongás, ovi/iskolakezdés. kamaszkor

Párkapcsolati konzultáció

"fészekrakás" kérdései, nehézségei, gyermek vállalás, szülést követő időszak nehézségei, szülővé válás, anyós kérdés…

Családkonzultáció és terápia

minden, ami család: a családi élet elakadásai, válás, gyász, munkanélkülivé válás, autista, ADHD-s gyermek

Mottóm: "Mosollyal a változás felé!

T. Szabó Ágnes

Első végzettségem gyógyszerész, ezen felül integratív mentálhigiénés szakot végeztem, és megszereztem az alapfokú autogén tréning tanúsítványt is. Férjemmel és négy gyermekünkkel élek Szegeden. 

A vágy, segíteni másokat, hogy megoldást találjanak nehézségeikre: ez indított engem arra, hogy mentálhigiénével foglalkozzam. A rogersi szemléletű segítő beszélgetést nagyszerű eszköznek tartom ehhez, és elsősorban ezzel, valamint autogén tréninggel tudom támogatni a hozzám fordulókat. Családomban, a munkában és a közösségi életben is sokféle szerepben vagyok jelen, és ezek a tapasztalatok rádöbbentettek arra, hogy a legtöbb nehézségen egy kis megállással, baráti odafordulással, figyelmes hallgatással lehet enyhíteni. Szeretek beszélgetni, találkozni, kapcsolódni, együtt nevetni, közösségben lenni.
Szeretem magam körül a mozgékonyságot, változást, de igényem van állandó, biztos pontokra is az életemben, ilyen számomra a családom és az Isten-kapcsolatom. Bízom benne, hogy közös munkával el tudunk jutni oda, hogy a másik képessé váljon rálátni saját működésére és felismerje saját erőforrásait, amik egy elégedettebb, boldogabb, teljesebb élethez segítik.

Kreatív Formák Alapítvány - LÉTRA Projekt | Minden jog fenntartva
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen!